donderdag 25 januari 2007

Ideeën zijn dope

Horeca en politie in Engeland hebben een experiment gedaan met chocola. In een uitgaanscentrum deelden ze chocolaatjes uit om agressie te bestrijden. Het geweld daalde op de eerste avond met zestig procent. Naar aanleiding van deze spectaculaire resultaten zijn ook Nederlandse politiekorpsen geïnteresseerd om hiermee te experimenteren.

In chocolade zit een soort geluksstofje, dat ons blijer maakt en dat dus blijkbaar ook agressieve gevoelens de kop in kan drukken. Chocolade biedt daarmee buitengewoon interessante perspectieven. Ik zie het al voor me: chocolade-automaten en tappunten voor warme chocolademelk in uitgaansgebieden. Niet een avondje stappen afsluiten met het halen van een ‘vette bek’, maar met chocolade-drugs. Eindelijk een excuus om repen met volle overgave te nuttigen.

Ik denk dat bij het krijgen van goede invallen ook zo’n stofje vrijkomt. Bij het spinnen van mooie gedachten ben ik minutenlang in de wolken. Eenmaal goed op gang, krijg ik zelfs de ene na de andere inval. Het vormgeven van denkbeelden geeft een enorme kick.

Ideeën zijn dope.

Geen opmerkingen: