- Het wasmiddelenmerk Omo doet het met de Buitenspeelbond
- Blue Band is de kracht achter Ook je hersenen hebben honger.
- TNT Post zet een tweedehands boekenmarkt op ten bate van het World Food Programme onder de naam Mijn Boekensteun.
- Ikea promoot het ‘luisteren naar jezelf’ onder het motto Design your own life.
Grappig hoor, hoe bedrijven zich sterk maken voor beweging, gezond eten en zelfbewustheid, terwijl zij tegelijkertijd op een slimme manier zichzelf promoten. Kinderen die dankzij de Buitenspeelbond veel buiten spelen, krijgen immers ook vieze kleren die weer schoon gewassen moeten worden. De aandacht die Blue Band geeft aan gezonde hersenen heeft alles te maken met de ontwikkeling van Blue Band Idee! Door deze speciale halvarine op je boterham te smeren, krijgen kinderen volgens de fabrikant namelijk vanzelf de vetzuren binnen die nodig zijn voor de groei en de ontwikkeling van hun brein. En wie een tweedehands boek verkoopt ten bate van het World Food Programme, heeft de postbode nodig voor verzending aan de koper.
Ikea is wat mij betreft wel een vreemde eend in de bijt. Met ‘Design your own life’ promoot de meubelgigant dat consumenten beter naar zichzelf luisteren en ook bij woninginrichting zichzelf minder laten sturen door de smaak van anderen. Kennelijk is het de bedoeling om mensen op die manier te stimuleren om zelfbewust bij Ikea te gaan shoppen.
Maar vrijwel iedereen heeft wel iets van Ikea in huis staan. Dus als iets de smaak van de massa vertegenwoordigt, is het wel het Zweedse woonwarenhuis! Als je je eigen leven wilt vormgeven, sluit in de kerstvakantie vooral niet met je auto achteraan in de file voor Ikea.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten