Zomaar wat trends, her en der gelezen en gezien:
1. Verkopers creëren steeds meer kadomomenten. De lanceringen van Valentijnsdag en de Landelijke Secretaressedag hebben in dit opzicht al aardige successen opgeleverd. Volgende stap: Internationale Vrouwendag, iedere vrouw een presentje.
2. Hoe persoonlijker, hoe beter. En met de vele mogelijkheden om kado's te personaliseren, kun je daar als gever nauwelijks meer omheen: boeken waarin de ontvanger zelf de hoofdrol speelt, zelfbedachte straatnaamborden, tassen bedrukt met eigen foto's, chocola met je eigen afbeelding erop, en ga zo maar door.
3. Een emotie dient als kado-inspiratie. Is iemand een beetje treurig? Geef die persoon een geadopteerde dipkip. Of een bouquet of sympathie: een groen boeket met een opvallende bloem in het hart (www.bouquetsofemotions.nl).
4. Het kado krijgt steeds vaker een eigen verhaal, al dan niet speciaal voor het product bedacht of ontworpen. Bijvoorbeeld de verwenproducten van Rituals of de chocolade van Australian Homemade. Dat maakt de gift extra bijzonder.
5. De verpakking is minstens zo belangrijk als het kado zelf. Dus dienen we aan de slag te gaan met fleurige stukjes textiel, veertjes, kraaltjes, handgeschept papier, etcetera.
6. Of je laat de winkelier het kado versieren. Parfumerieën doen er bijvoorbeeld enorm hun best op. Dit alles onder het motto dat het aanschaffen van het kado voor de gever zelf al een feestje moet zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten