Matthias komt weer langs! Goed nieuws, want het was alweer een tijdje geleden dat hij bij ons aanbelde. Altijd stipt op tijd, met een charmante Duitse tongval en zeer voorkomend.
Nee, ik heb het niet over een nieuwe huisvriend, maar over de monteur. Matthias is gespecialiseerd in het zetten van glazen douchedeuren. Meer dan een jaar na de bestelling in de badkamershowroom is het ding nog altijd niet bij ons geleverd en geïnstalleerd.
Toch is Matthias al vier keer eerder bij ons geweest. De eerste keer was Matthias er wel, maar de douchedeur niet. Foutje in de communicatie met de groothandel, dus ging hij onverrichterzake weer weg. De tweede keer bleken er twee te grote gaten uitgefreesd in de douchedeur. "Dit zou ik zelf nooit accepteren", zei Matthias er eerlijk bij. Dus nam hij de douchedeur weer mee. De derde en de vierde keer bleek de douchedeur om andere redenen niet te passen. Matthias schaamde zich steeds dieper en beloofde de volgende keren de zaak écht op orde te hebben.
Er was ook een vijfde keer, dat zijn collega zou komen met de nieuwe deur. Maar Matthias' collega was eerst ernstig vertraagd en kwam uiteindelijk helemaal niet opdagen. Het bedrijf gaf later als verklaring dat de betreffende collega ziek was geworden. De zesde keer stond er wel een monteur aan onze deur, maar toen waren we er zelf niet. We hadden keurig doorgegeven dat we op de opgegeven datum er niet zouden zijn en zelfs al een nieuwe leveringsdatum afgesproken, maar ook die communicatielijn loopt binnen het douchedeurenbedrijf kennelijk niet zo lekker.
En nu komt Matthias dus weer. Hopelijk met een passende deur. Door alle fouten zijn we inmiddels aan het vierde exemplaar toe. Ondertussen begrijp ik wel waarom glazen douchedeuren behoorlijk prijzig zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten