zaterdag 11 april 2009

Tips voor startende ondernemer (2)

Welkom lezers van de internetcolumn van Jaap Meijers in dagblad Trouw van vandaag over het starten van een eigen ZZP-praktijk. Op het lijstje van websites voor meer informatie staat ook mijn weblog, dus ik verwijs jullie hierbij graag even door naar de relevante posts.
  • Alle tips tot nu toe. In mijn jonge bestaan als ZZP'er heb ik al aardig wat andere starters op weg geholpen. Mijn rijtje tips en adviezen vind je hier.
  • Zelfstandig ondernemers leveren een belangrijke bijdrage aan de economie, zeker ook in tijden van crisis. Lees hier waarom ZZP'ers goed zijn voor de innovatie.
  • Houd het persoonlijk. Eén van de redenen waarom ik me erg prettig voel als ZZP'er, staat beschreven in dit stukje over de P van Persoonlijkheid. Dat heeft alles te maken met je belangrijkste marketinginstrument: jezelf.
  • Zoek de mensen die bij je passen om mee samen te werken. Een stukje over mijn zoektocht naar de ideale boekhouder.
Nu ik enkele maanden bezig ben, merk ik dat ik alleen maar enthousiaster word. Laat je dus niet afschrikken door allerlei regels en bepalingen van de Belastingdienst en andere officiële instanties. In vergelijking met enkele jaren geleden hebben deze organisaties ervoor gezorgd dat het nu een stuk gemakkelijker is om te starten als zelfstandig ondernemer.

Veel plezier!

Geen opmerkingen: