zondag 1 februari 2009

Het schilderskastje

Toen we elf jaar geleden in ons huis kwamen wonen, was ik van plan om op de zolderverdieping mijn atelier in te richten. Alle schilderspullen, materialen voor collages, klei, de snijmat en de andere spullen uit mijn vorige knutselkamertje hebben we naar boven gesjouwd. Maar de schildersezel heeft al die tijd bovenop een hoge kast gelegen.

Het beoogde atelier heeft de afgelopen jaren dienst gedaan als speelzolder, waar legotreinen en playmobielparadijzen alle ruimte hadden. Nu ik thuis weer een eigen werkplek nodig had, heb ik een deel van de zoldervloer teruggevorderd. Vanaf mijn nieuwe bureau kijk ik nu naar het oude schilderkastje met ecoline, behanglijm en kraaltjes. Ik heb bijzonder veel zin om tussen het schrijven door weer te gaan schilderen. Of om een schetsboek te maken vol illustraties uit het dagelijks leven. Een boek waarin uiteindelijk al mijn eigen verhaallijnen gedroedeld staan.

Geen opmerkingen: