woensdag 28 oktober 2009

Hoe je je kunt laten inspireren door trends

Trends, veelgestelde vragen en producten waar veel vraag naar is, vormen een rijke inspiratiebron voor nieuwe ideeën. Internet biedt veel mogelijkheden om van de laatste trends op de hoogte te blijven. Welke trends ga jij spotten?

Steve Aitchicon schreef deze indrukwekkende lijst met honderd manieren om ideeën op te doen voor nieuwe blogonderwerpen. Wat direct opvalt, is dat hij veel ideeën opdoet bij het onderzoeken van trends, veel verkochte artikelen en andere statistieken. Dit zijn niet alleen rijke inspiratiebronnen voor (blog-)artikelen, maar natuurlijk ook voor het bedenken van nieuwe producten, toekomstige beleidsrichtingen en onderzoek.

Dit zijn enkele goede inspiratiebronnen:
  • Goede ideeën vloeien voort uit goede vragen. Zoek op het internet voor vragen op jouw vakgebied. Websites als wiki.answers.com, answers.yahoo.com en ask.com zijn goede manieren om ideeën op te doen. Je kunt honderden vragen vinden op fora op jouw vakgebied of gebruik de vragen van je lezers en zoek uit wat ze willen weten.
  • Met wordtracker.com kun je uitvinden waar mensen op internet naar zoeken. Het is een geweldige manier om ideeën op te doen en het geeft je een indruk of het onderwerp in de belangstelling staat.
  • Via www.google.com/trends/hottrends kun je ontdekken welke onderwerpen op dit moment hoog scoren in de publieke belangstelling. Ook Amazon.com is een geweldige manier om uit te vinden welke soort boeken mensen lezen en welke onderwerpen populair zijn.
  • Blijf via Ted.com op de hoogte van de laatste trends op het gebied van technologie, entertainment en design.
  • Kijk naar de meest gebruikte 'hash tags' en onderwerpen op Twitter. Je kunt ook op de site hashtags.org kijken.
  • Neem een kijkje op digg.com en zie welke onderwerpen internetgebruikers leuk vinden.
  • Kijk op ebay.com wat de best verkochte spullen zijn en naar welke spullen mensen het meest zoeken.
  • Gebruik springwise.com en trendhunter.com om de laatste trends op jouw terrein te ontdekken.
  • Gebruik google.com/alerts, type jouw sleutelwoorden in en Google laat weten wat er over jouw onderwerp geschreven wordt.

“We run this company on questions, not answers.”
– Eric Schmidt, CEO van Google

Verder lezen over trends en ideeën opdoen:



Mis het volgende artikel niet

Sigrid van Iersel is als schrijver en journalist gespecialiseerd in creatief denken en storytelling. Gemakkelijk op de hoogte blijven van deze artikelen? Vul dan hier je e-mailadres in en ontvang automatisch een mail bij de publicatie van ieder nieuw artikel.

Leer lenig denken

Ideeën nodig om je creatieve denkvermogen op te rekken? In het boek Lenig denken, technieken voor creatieve denkkracht lees je een groot aantal ideeën en oefeningen, die je op je werk en in je privéleven van pas komen. Bestel het boek nu bij Managementboek

Geen opmerkingen: